18 Apr 2017

Rano ustajanje može biti za neke ljude večito mučenje (barem se ja tako osećam). Naše telo je stvoreno da funkcioniše odredjeni broj sati i da se ostatak dana odmara da bi moglo sutradan ponovo da funkcionise istim tempom ali savremeni nacin života, obaveze oko posla i slično diktiraju drugačiji ritam. Teško je leći ranije i odmoriti se dovoljno kada nas televizija i, sve popularnije, društvene mreže danas lako zavaraju da ostanemo budni mnogo duže nego što smo planirali. Iako to teško pada, mnogi shvate nakon nekog perioda ranijeg budjenja da su postali dosta produktivniji , duže im traje dan i imaju mnogo više slobodnog vremena. Pritom, prirodna svetlost reguliše mnoge fiziološke procese na koje veštačka svetlost ne može da utiče.
                Ukoliko ste i Vi spavalica (kao ja) evo nekoliko trikova koji bi mogli da Vam olakšaju budjenje:

  • Pokušajte da legnete otprilike u isto vreme da bi se organizam istrenirao da se budi u približno isto vreme.

 

  • Investirajte u kvalitetniji budilnik. Stari budilnici imaju veoma bučan i iritantan zvuk dok noviji imaju postepeno pojačavanje tona. To pomaže tako što polako izlazimo iz REM faze i mozak polako prihvata činjenicu da treba da se probudimo i pokrenemo.

 

  • Ne odlažite alarm. Svi smo u iskušenju kada začujemo alarm da pritisnemo ono dugmence za odlaganje (snooz) da bismo dobili još koji minut sna, ali to konstanto prelaženje iz budnosti u san svakih nekoliko minuta izaziva mrzovolju i osećaj umora.

 

  • Pokrenite se odmah nakon buđenja i time stimulišite mozak i telo da pobedi uspavanost.

 

  • Umivanje hladnom ili tuširanje mlakom vodom će pojačati cirkulaciju a to je ujedno dobar način da ubrzate razbuđivanje.

 

  • Popite čašu vode čim ustanete, organizmu je potrebna hidratacija.

 

  • Razmaknite zavese. Kao što previše svetla noću otežava da utonete u san tako i previše zamračena prostorija otežava razbudjivanje.

 

  • Isplanirajte nešto što vam prija i zbog čega ćete rado ustati iz kreveta. Na primer omiljeno jelo za doručak i sl.

 

  • Jutarnji tipovi koji ranije ustaju lakše uklope vežbanje u svoj dnevni raspored pa su samim tim zdraviji (i vitkiji).

 

  • Ukoliko ništa od ovoga ne deluje, ostaje Vam samo još da stavite budilnik što dalje od kreveta da biste se pokrenuli. I, naravno, kad ga isključite izađite iz sobe, ne vraćajte se u krevet.

Na kraju krajeva, došlo nam je proleće pa sad imate motiv više da ustanete ranije. Skuvajte kaficu i uživajte u izlasku dugoočekivanog sunca.

Kategorija: 
 

Contact

General Inquiries

Capto consequat eros iusto quibus tego uxor veniam vulpes.

contact@myblog.com